Salgs- og leveringsbetingelser samt persondatapolitik
Dataansvarlig: Den juridiske enhed, som er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger:
Scanvik ApS
Prøvensvej 27
DK-2610 Rødovre
Tlf. 33 14 26 66
Åbnings- & telefontider:
Mandag-fredag: 08:00 – 17:00
E-mail: nordisk@scanvik.dk
CVR: DK-14488618
Priser:
Prisen på hvert produkt fremgår af varebeskrivelsen. Prisen for dit samlede køb, inklusive fragt- og leveringsomkostninger samt moms, kan du se i varekurven. Forhandlere og offentlige institutioner vil dog først blive beregnet for fragt ved faktureringen.
Leveringsbetingelser:
Levering sker normalt indenfor 2-6 dage i Danmark. Er der betalt med Dankort, trækkes pengene først på din konto, når varerne er afsendt.
Hvis vi har spørgsmål til din bestilling, kontakter vi dig. Vi beder dig derfor angive så mange kontaktinformationer som muligt, når du opretter din ordre.
Varerne sendes med Post Danmark eller leveres til GLS pakkeshop. På disse betingelser leveres kun til Danmark. Bor du på Færøerne eller i Grønland, beder vi dig kontakte os for nærmere detaljer.
Du kan også vælge at afhente din bestilling hos os, se adresse og åbningstid ovenfor.
Gebyrer:
Vi tillægger porto og ekspeditionsomkostninger afhængig af vægt minimum kr. 43,00 inkl. moms. Ved forsendelse til Færøerne og Grønland tillægges de faktiske leveringsomkostninger.
Betalingsbetingelser:
Du kan vælge mellem følgende betalingsmåder: Dankort, Visa/Visa Electron/VPay, MasterCard/Maestro, JCB, Diners/Discover eller direkte bankoverførsel (inden for 14 dage).
Forhandlere vil derimod modtage varerne med faktura. Offentlige institutioner, der ønsker elektronisk faktura, bedes angive EAN-nummer ved bestillingen.
Afbestilling/Reklamation:
Du kan til enhver tid annullere din bestilling, hvis vi ikke har nået at afsende det bestilte. Du skal så blot kontakte os, se kontaktinformation øverst på siden.
Er emballagen eller varen synligt beskadiget, når fragtfirmaet afleverer den, SKAL du nægte modtagelse, og kontakte os så hurtigt som muligt. Vi sender dig en ny vare og reklamerer den ødelagte hos fragtfirmaet.
Hvis du modtager pakken, skal du selv reklamere hos Post Danmark eller Leman ifølge deres forretningsbetingelser.
Du har 2 års reklamationsret.
Fortrydelsesret:
Du kan fortryde dit internetkøb indtil 14 dage efter, at du har modtaget varen. Portoen for returneringen skal du dog selv betale. Du bedes vedlægge kopi af fakturaen/følgesedlen sammen med varerne.
Returnering:
Scanvik yder 14 dages fuld returret under forudsætning af, at varen er ubeskadiget og i original, ubrudt emballage/eller tilsvarende. Sammen med den returnerede vare skal du vedlægge kopi af faktura samt en udfyldt returformular – klik for at åbne denne (PDF) med navn, adresse, begrundelse for din returnering og kontonummer, som pengene skal føres tilbage til. Returretten gælder 14 dage fra den dag, du modtager din vare. Vi refunderer dit fulde tilgodehavende. Returadresse: Se ovenfor.
Dine forsendelsesomkostninger i forbindelse med returnering refunderes dog ikke. Det er derfor ikke muligt at sende varer retur pr. efterkrav.
Persondatapolitik:
Når du handler på nordisklegetøj.dk skal vi som minimum bruge følgende data om dig:
• Navn
• Adresse
• E-mailadresse
• Telefon/mobilnummer
Disse data bliver gemt sammen med oplysninger om, hvilke varer du har købt. Vi opbevarer kun dine data i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, hvorefter oplysningerne slettes.
Har du oprettet et login til vores hjemmeside, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du selv beder os om det.
Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel overdragelse af data vil da ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.
Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. Henvendelse herom skal rettes til mail@scanvik.dk.
Dine kreditkortoplysninger er derimod krypterede (sikker linje) og lagres ikke af Scanvik, men alene af Bambora (tidl. ePay), som er vores samarbejdspartner i forhold til online betaling på vores website.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse nordisk@scanvik.dk.
Scanviks ansvar:
Scanvik ApS kan ikke gøres ansvarlig for fejl og mangler i indholdet på www.nordisklegetoej.dk, medmindre andet følger af dansk rets almindelige love og regler. Hvis du har eventuelle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.
Sidst revideret: 25.05.2018
Skønne børnebogsfigurer fra Norden
Nordisklegetøj.dk ved Scanvik ApS © 2024. Alle rettigheder forbeholdes.
Scanvik ApS | Prøvensvej 27 | DK-2610 Rødovre | E-mail: nordisk@scanvik.dk | Tlf.:33 14 26 66